25 Haziran 2020 Perşembe

Dünyada ve Türkiyede Sosyal İnceleme Raporları (SİR)

Dünyada ve Türkiye’de Sosyal İnceleme Raporları (SİR)

(Social enquiry reports (SER) / Social inquiry reports (SIR) or Presentence investigation reports (PSIRs) or Social investigation reports (SIR))


İmdat Artan - SHU



Bu yazımda Sosyal İnceleme Raporlarını (SIR) ele alıyorum. Sosyal İnceleme Raporlarının neden sosyal hizmette önemli olduğu, SIRlerin sosyal hizmet mesleğinin neresinde yer aldığı, kimlerin Sosyal inceleme raporları hazırlayabileceği tartışılmaktadır..

Yukarda saydığım başlıkların her biri ayrı ayrı ele alınıp incelenmesi gereken konular olmakla birlikte Türkiye’de adeta istila edilen sosyal hizmet alanları ve bu alanların sosyal hizmet mesleğinde yetkin olmayan farklı mesleklerden insanlar için parsellenmesi sorununu Sosyal İnceleme Raporları ile bağlantılı bir şekilde tartışıyorum. Tartışmamı Avrupa sürecinde toplum olarak bizim sosyal hizmete bakışımız ile Avrupa’nın bize bakışı arasındaki paralelliğe vurgu yaparak sonlandıracağım.

Bu konuyla ilgili yazmaya beni teşvik eden Sayın Tarımeri’ye teşekkür ederim. Çoktan beridir özellikle mahkemeler için cezaevi sosyal hizmet uzmanlarından istenen SİRler ve bu alanda yapılan ihmaller, eksiklikler ve aksaklıkları ve de istismara uğramış çocukları için adliyelerde görüşme odalarının olmayışı, çocukların koridorlarda en az istismarın kendisi kadar yıpratıcı ve rencide edici etkisi ve çocuğa yaşattığı travmaların göz ardı edildiğine dair düşüncelerimi de bu vesile ile dile getirme fırsatı elde etmiş olacağım.

Çocuk Mahkemeleri dünyada ilk olarak ABD’de kurulmuş ve daha Sonra İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde yaygın olarak kabul görmüştür. Türkiye’de bu anlamdaki çalışmalar daha çok batılılaşma bağlamında ve Avrupa ile bütünleşme amaçlı yürütülmektedir.


John Dewey 1899’da En iyi ve en bilge ebeveynin kendi çocuğu için isteyeceği şey ne ise, aynı şeyi toplum bütün çocuklar için istemelidir (Dewey 1899,3) diyordu.

Amerikan çocuk refahı alanında 1820 ve 1935 yılları arasında, iki ayırt edici zaman periyodu vardır, birincisi 19 yüzyılın başlarında başlar ve Sivil Savaşla sonlanır. İkincisi 1870’te başlar ve 1930’larda sonlanır. Amerikan çocuk-genç refahını geçmişte yeniden inşa etmesi kritik öneme sahiptir, zira tarihçi Peter Stearns’in de konuyu tartıştığı gibi periyotizasyon “tarihçilerin temel katkısı değişimi anlamaktır” (Stearns 1982, 14). Kronolojik olarak değişimle ilgili örnekler sağlamak o anın gücünü, politikalara etkisini ve aynı şekilde bağlantılı olarak toplumda yarattığı değişimin etkilerini gösterir1.


Yüzyıldan fazladır, ABD’de eyaletler gençlik adalet sisteminin çocukların yetişkinliğe geçişlerinde toplumu koruma amaçlı bir sistem sağladığına inanmaktadır. Eyaletler farkına vardılar ki çocukların suça karışmaları yetişkinlerden farklıydı: sınıf olarak daha az kabahatliydiler ve değişim için daha iyi kapasiteye sahiptiler. Bu farklılığa yanıt olarak eyaletler gençler için ayrı bir mahkeme sistemi kurdular ve ayrı bir gençlik


1 Margaret K. Rosenheim, A Century of Juvenile Justice













18 Haziran 2020 Perşembe

Sosyal Hizmet Nedir?

Sosyal Hizmet Nedir?



Topic: Repository

August 7, 2014



Sosyal hizmet uzmanlarınca temsil edilen iki uluslararası kuruluş mesleğin yeni küresel tanımını oylamaya hazırlanıyorlar

Bu hafta, sosyal hizmeti temsil eden iki uluslararası kuruluş mesleğin yeni tanımını oylayacaklar. Bunlar Uluslararası Sosyal Hizmet Uzmanları Federasyonu ve Uluslararası Sosyal Hizmet Okulları Birliğidir. Öte yandan, federasyon arşivlerinde unutulmuş 1957 küresel tanımını tesadüfen keşfetmek büyüleyiciydi:

“Sosyal hizmet bireylerin ve grupların topluma daha iyi adaptasyonu için yardım etmenin sistematik yoludur. Sosyal hizmet uzmanı müracaatçıların iç kaynaklarını geliştirmeleri ve mobilize olmaları için müracaatçılarla birlikte çalışır, gerekirse, çevrede değişim sağlamak için dış kaynaklardan destek alır. Şöyle ki, sosyal hizmet toplumdaki harmoniye katkı sağlamaya çalışır. Diğer mesleklerde olduğu gibi sosyal hizmet özelleşmiş bilgiye, kesin prensiplere ve becerilere dayanmaktadır.”

Cinsiyet referanslarını bir kenara bırakısanız ve evrimin yanı sıra mesleğin aşağı yukarı DNA’sını görebilirsiniz. Bu günlerde “insanların topluma adaptasyonuna yardımcı olma”ya fazla vurgu yapılmamaktadır, fakat kişisel ve sosyal durumların problemlere neden olduklarını vurgulamanın aksine insanların yaşamlarını desteleyen çözümlere ihtiyaç vardır. Sosyal hizmeti eşsiz kılan modern özelliklerden biri araştırmanın gösterdiği bu sınırdır, sosyal servisler sadece döner kapı önerebilir: birileri stres ile içeri gelir, stresten arınmayı öğrenirler, tekrar stresi ilk yaşadıkları aynı çevreye dönerler, dolayısı ile tekrar stres yaşarlar. Aksine, iyi sosyal hizmet kişinin kendisini değiştirmesine, çevresini değiştirmesine yardımcı olmaya, kendileri için daha iyi bir yaşam inşa etmeye ve güçlü ve pozitif ilişkiler geliştirmeye bakar.

1957 tanımı aynı zamanda “uzmanlaşmış bilgi” den söz eder ki bu uzman-profesyonel ve uzman olmayan müracaatçı düalizmi olarak yorumlanabilir. Bu, bugünkü sosyal hizmet uygulamasını yansıtıcı değildir, ki o insanları kabul eder ve bilgiyi ve anlamayı birlikte yapılandırır.

Biz yıllar önce öğrendik ki bizim cevabımız çoğu zaman başkalarının sorunlarını çözmemektedir. Bizim rolümüz, başkalarına kendi kaynaklarını bulmalarında, güçlenmelerinde ve yanıtlamalarında destek olmaktadır. Bu yaklaşım bir sosyal hizmet uzmanının “cevapları” uygulamaya çalışmasından çok daha fazla becerilere sahip olmasını gerektirir.

Şimdi 1957 tanımı daha çok uzmanlığın gelişmesinde bir kılavuzdur ve muhtemelen diğer uygulamalarda başarılı olmuş bir ilerleme idi. Son 14 yılda, gerçi, diğer bir küresel tanımı gördük ve onunla yaşadık, ki bunda iki uluslararası kuruluş tarafından 2000’de fikir birliğine varılmıştı:

“Sosyal hizmet mesleği sosyal değişimi, insan ilişkilerinde sorun çözmeyi ve insanların esenliğini arttırmak için (onların) güçlendirilmesini ve özgürlüklerini destekler. İnsanların çevreleri ile etkileşimlerinde insan davranışları ve sosyal sistem teorilerini, sosyal hizmet müdahalelerini kullanır. İnsan hakları ve sosyal adalet prensipleri sosyal hizmette esastır.”

Bu küresel tanım adaptasyonu 2000 federasyonu tarafından ve 2001 birliğince büyük bir gelişme olarak sunulmuştur. Bu tanımlama etkili olmuş ve literatürde sıkça alıntılanmıştır. Mesleğin sosyal adalet ve insan haklarındaki vaadi vurgulanmış ve zorlu baskılarla ve çeşitli alanlarda farklı zorluklarla çalışan sosyal hizmet uzmanlarını motive etmiştir.

Adaptasyondan bu yana, her nasılsa, 2000 tanımı da önemli ölçüde eleştirilmektedir. Batı eğilimli önyargı ile gelen bu merkezler birey haklarına vurgu yapmakla birlikte kolektif hakların ve toplumun devamlılığı için farazi ihtiyaçlarının algılamasında, istikrar ve sosyal uyum alanlarında yetersizdi.

Diğer bir endişe geçerli tanımlamanın sosyal hizmet teorisini veya yerli bilgiyi referans almamasıydı. Sonraları temel kaygı toplumlarını olağanüstü sonuçlarla koruyan batılı sosyal hizmet modeli etkisi altındaki deneyimli yerli sosyal hizmet uzmanları idi. Spesifik olarak, bu Avustralya’da yerli çalınan çocukların taşınmasında aktif olarak görev alan sosyal hizmet uzmanlarını içermektedir.

Nihayetinde, iki uluslararası sosyal hizmet kuruluşu ortak bir görev için bir araya geldiler ve üyelerimizin olduğu bütün ülkelere danışarak karara bağlamayı kararlaştırdılar. Birçok taslak geliştirildi ve test edildi. Her bir sözcük dünyanın bütün bölgelerinde derinlemesine incelendi.

Gelen sunular sosyal hizmet uzmanları arasındaki ve kendileri ile çalıştığımız cemiyetler ve kişisel olarak dönüştürücü sosyal hizmet uzmanları, toplumsal ve mahalli aşamalarda ortaklığı vurgulamaktaydı. Sosyal hizmet uzmanlarının sıkça haklar için mücadele etmek zorunda olduğunu vurgulamaktaydı: bireysel, ailevi, kültürel, gruplar, dil. Basitçe insan haklarını ifade etmek görevin karmaşıklığını tanımlamaz. Geribildirim de göstermektedir ki sosyal hizmet dayanışmayı vurgulamaktadır ve bağımsızlığı değil; çalışmamızın çoğunluğu aile üyelerini, cemiyet liderlerini ve devleti sorumluluk almaları için cesaretlendirme üzerinedir.

Özel görev grubu bu sunuları dikkatlice nihai taslağın içine işlediler ki bu her iki kuruluşun liderliğinde desteklenmekte idi. Haftaya genel kurulda oylamaya sunulacak.

İşte burarda:

“Sosyal hizmet sosyal değişimi ve gelişimi, toplumsal bağlılığı ve insanları güçlendiren (ekonomik, politik, sosyal, eğitimsel, cinsiyet ya da ruhsal yönlerden birey ve cemiyetleri geliştiren) ve özgürleştiren uygulama bazlı meslek ve akademik disiplindir. Adli prensipler, insan hakları, ortak sorumluluk ve farklılıkları kabul etme sosyal hizmet için merkezdir. Sosyal hizmet teorileri ile desteklenen, sosyal bilimler, insanlık ve yerel bilgiler, sosyal hizmet yapıları ve insanları birleştirerek hayat zorluklarını tespit eder ve esenliği geliştirir.”

Çok sayıda tutkulu insanları ve bakış açılarını başarı ile yürütmek oldukça zor bir görevdir. Eski versiyonlarda olduğu gibi yeni tanımın da eleştirileceğine kuşku yok. Bunun sağlıklı olduğuna ve mesleğin gelişmişliğini gösterdiğine inanıyorum. Aslında 2000 tanımı formüle edildiğinde, Uluslararası Federasyonun yaklaşık 63 ülke üyeliği vardı. Şimdi 110dan fazladır ve büyümektedir.

Her iki kuruluşun yeni üyeleri Latin Amerika’dan, Asya-Pasifik ve Afrika’dan yeni deneyim ve uygulamaları getirmektedir. Birbirlerinden öğrenmek ve bizim kapsayıcı prensiplerimizi uygulamak, onların perspektiflerinin mesleğin en önemli küresel tablolarından birine işlemek önemlidir.

Bir daha mesleğin vizyoner bir tanımının yerel, küresel ve bölgesel karmaşıklığının yanı sıra önerilen versiyonda 2000 tanımının birçok pozitif etkileri vardır. Önerilen tanım sosyal değişim, insan hakları, güçlendirme ve halkların kurtuluşuna odaklanmaktadır. Kollektif sorumluluğu vurgulamaktadır. Bu sosyal hizmetin kendi teorik tabanı olduğunu, bizim bilgiyi burada birlikte çalıştığımız insanlarla ortaklığımızdan inşa ettiğimizi ve bilmin diğer kurumlarından aldığımızı göstermektedir.

Benim görüşüm, bü tür değişimler daha fazla kapsayıcıdır ve mesleğe güveni göstermektedir, ki bunlardan biri amaçla çok birleşiktir ve yüz yüze olduğumuz küresel sorunlarla başa çıkma becerisidir.

Sosyal hizmeti nasıl tanımlarsınız? Aşağıya yorum yazın veya bize tweet gönderin @GdnSocialCare

Rory Truell Uluslararası Sosyal Hizmet Uzmanları Federasyonu Genel Sekreter



Çeviren : Imdat Artan Sosyal Hizmet Uzmanı



Yazının ingilizce orjinal metnine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: The Guardian


17 Haziran 2020 Çarşamba

Afkanistan'da Çocuklar için Adalet


1979 yılından beri aralıksız süregelen çatışma ve savaşların adeta yok ettiği Afkanistan haklı için bir yandan çatışma ve savaşlar günlük yaşamın bir parçasıyken öte yandan toplumun varlığını sürdürmesi, savaş ortamında doğan çocukların normalleşmesi ve sağlıklı nesiller için çocuk suçluluğu ve yasalarla muhalefete düşen çocukların koşullaını anlamak ve onları kazanmak adına değerli bir çalışmadır. Çocukların koşullarını anlamak için düzenlenen sosyal inceleme raporlarının mahkemeler ve toplum için önemli bir kaynak olduğu en azından Afkanistanda anlaşıldığı kadarıyla Türkiye için de anlaşılır olması umuduyla...








Add caption


Aileiçi şiddet ne midir?


8 Haziran 2020 Pazartesi

Sosyal Hizmet Uzmanı



Sosyal Hizmet Uzmanı
Türkiyedeki sosyal hizmete karşı sosyal çalışma tartışmalarına her tanık olduğumda nedense “Tanrılar Çıldırmış Olmalı” (The Gods Must Be Crazy) filmini hatırlıyorum…
En az lisans düzeyinde (4 yıllık üniversite eğitimi) örgün eğitim veren üniversitelerin Sosyal hizmet (social work) bölümünden teorik ve uygulamalı eğitimi tamamlayarak diploma almış, sosyal hizmet mesleki bilgi beceri ve değer sistemine sahip profesyonel meslek elemanıdır.
Gelişmiş ülkelerde master ve doktora düzeyinde eğitim alarak çeşitli alanlarda branşlaşırken (Klinik Sosyal Hizmet, Adli Sosyal Hizmet, Askeri Sosyal Hizmet, Okul Sosyal Hizmeti vb.) bizde halen lisans düzeyinde olup daha çok sosyal hizmet uzmanları mezun olduktan sonra alanda çalışarak ve de kendi gayretleri ile hizmet verdikleri alanda bilgi ve deneyimlerini geliştirmektedirler.
Hayat sürprizlerle doludur. Güvendiğimiz tüm aile ve dostlarımızın desteği, sağlığımız, yolunda giden işlerimiz gibi kaynaklarımızı, güçlerimizi, dayanaklarımızı yitirebiliriz. Sosyal hizmet uzmanı (Social Worker) insanların bu gibi sorunlarla başa çıkabilmeleri için insanların öz kaynaklarını geliştirerek ve kendilerini yenileyerek daha güçlü bir şekilde hayatın getirdiği sorunlarla mücadele etmelerine yardım eder.
Sosyal Hizmet Uzmanlarının isdihdam edildiği alanlar oldukça geniş olduğu gibi ciddi anlamda alana özgü bilgi birikimi de gerektirmektedir. Dolayısıyla sosyal hizmet mezunu bir meslek elemanının çalışacağı alana dair kendini yetiştirmesi, geliştirmesi ve sürekli yenilemesi gerekir ki mesleğe karşı geliştirilen önyargılar ve saldırılara karşı statüsünü ve saygınlığını koruyabilsin.
Özellikle 1990ların başından beri ülkeyi yönetenlerin farklı menfaatler sağlamak ve kendi menfaatlerine hizmet edecek oluşumlar meydana getirmek için mesleğe ve meslek elemanlarına karşı ciddi anlamda cephe aldıkları, meslekten olmayanları ilgili kadrolara yerleştirdikleri ve mesleki eğitim dahil her anlamda yozlaştırmaya yöneldikleri meslekle iligi olan herkes tarafından bilinmektedir.
Bütün bu saldırıların ve yozlaştırma çabalarının farkında olarak her meslek elemanının isdihdam edildikleri alanlarda (Aile ve Sosyal Hizmetler, hastaneler, klinikler, kamu ve özel kurum ve kuruluşlardaki sosyal servisler, okullar, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları, kaymakamlıklar, belediyeler, ruh sağlığı klinikleri sosyal servis acentaları, çocuk mahkemeleri, psikiyatri klinikleri, reahbilasyon merkerkezleri vs.) mesleği en iyi şekilde temsil ederek toplumda hak ettiği saygınlığa erişmeye katkı sağlamalıdır.
Sosyal Hizmet uzmanları kişilerle, ailelerle,  gruplarla ve cemiyetlerle çalışırken onların hayatlarındaki sorun alanlarını tespit ederek çözümlemelerine yardımcı olur. Örneğin aile içi şiddet, alko ve madde kullanımı, çocuk bakımı, yaşlı ve engelli bakımı gibi sorunların giderilmesinde yardımcı olabilir.
Sosyal Hizmet Uzmanı yeni müracaatçılar ile görüşmeye başlayarak onların içinde bulundukları durumlarını değerlendirip ne tür hizmetlere ihtiyaç duyduklarını tespit eder. Sonra yardim programlarını planlar. Bu genellikle iş buluncaya kadar maddi destek (belli zaman dilimi içinde) ya da kısa sureli eğitim programları, ücretsiz avukat temini, sağlık ve barınma hizmetleri gibi müracaatçılar ile özkaynakların bağlantısını içerir.
Sosyal Hizmet Uzmanı müracaatçılarla çalışır ve onlarla düzenli olarak görüşmeler yaparak onlara kesintisiz desteğini sürdürür ve onlardaki gelişimi izler. Klinik sosyal hizmet uzmanları özellikle ruh sağlığı servis hizmetlerini -teşhis, değerlendirme ve psikoterapi- sağlamak için eğitilmişlerdir. Klinik sosyal hizmet uzmanları uyuşturucu madde bağımlıları, alkolikler, depresyon, anxiyete (kaygı bozukluğu) ve istismar ilişkisi içinde olan kişi ve gruplarla çalışabilirler.
Sosyal Hizmet uzmanlarının çoğunluğu kamu sektöründe, devlet kurum ve kuruluşlarında ve dernekler, vakıflar gibi toplumun değişik kesimlerinde çalışırlar. Buna ek olarak devlet adına direkt müracaatçı ile çalışan toplum örgütleri ve mahalli yönetimlerde de çalışırlar.
Sosyal Hizmet Uzmanları sık sık araştırmalara katılarak programlar geliştirir, değerlendirmeler yapar, sosyal politikalar ve sosyal güvenlik ağlarının geliştirilmesine katkıda bulunur. Bu şekilde sadece sınırlı sayıdaki kişi ve gruplarla çalışmayla kalmaz tüm toplumun gelişmesine ve refahına katkılarda bulunur.
Sosyal hizmet uzmanları özel amaçlarla çocuklar, gençler, engelliler, HIV/AIDS, veya işsizlik gibi belirli gruplar ya da sorunlarla çalışır.
Bilgi, beceri ve mesleki değer sistemlerine sahip olan sosyal hizmet uzmanı bu bilgi ve becerilerini toplum için toplum yararına kullanmak durumundadır. Mesleki işlevlerini yerine getirirken kişi, grup ve toplulukların menfaat ve değerlerini gözetmek zorundadır. Örneğin bir sosyal hizmet uzmanı müracaatçının siyasi görüşünü, inancını, bağlı bulunduğu cemiyet ya da etnisiteyi esas alarak hizmet veremez, değerlendirmede bulunamaz.
Bu nedenlerdendir ki “manevi sosyal hizmet”, “dini sosyal hizmet” gibi kavramlaştırmaların sosyal hizmet profesyonu ile harhangi bir ilişkisi yoktur. Bu tür yaklaşımların gerek sosyal hizmet mesleğini ve gerekse konu olan dini yozlaştırmadan her iki taraftan tavizler vermeden, temel inanç ve ilkelerle çelişmeden varlığını sürdüremeyeceği açıktır.

4 Haziran 2020 Perşembe

Hoşgeldiniz

HOŞGELDİNİZ

Günümüz insanı hızla değişen teknoloji ve çevre koşullarına bağlı olarak her geçen gün daha da zorlaşan hayat koşullarında ruhsal bütünlüğünü bozmadan dış çevre ve toplumla uyumlu bir halde yaşayabilmek için daha fazla çabaya ihtiyaç duyar. Ailenin her bireyi toplum içinde belirli bir düzeyi yakalamak ve korumak adına sürekli yarışa zorlanmaktadır.
Öte yandan, günlük hayatın stresi ve yoğun temposu içinde ruh sağlığımızı ve çevreyle olan olumlu ilişkilerimizi koruyup dengeli bir şekilde geliştirebilmemiz önem arz etmektedir.
Sağlıkta, ama özellikle de ruh sağlığında koruyucu, önleyici tedbirler çok önemlidir. Bireysel faktörler ve eğitim, kültür, yetişme tarzı, aile bütünlüğü gibi diğer etkenler gerek kişiliğin şekillenmesinde gerekse çevre ile sağlıklı ilişkilerimizde önemli belirleyicilerdir.
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler sayesinde artık birçok hastalık ve sorun daha kolay tedavi edilirken, birçok alan ve durumda da daha sorun baş göstermeden aldığımız bilinçli tedbirlerle ruhsal ve fiziksel açıdan sağlıklı ve mutlu bir hayat sürdürebiliyoruz.
Davranışlarımızın nasıl sonuçlar doğurduğunu, bazı davranışlarımız toplumda kabul, hatta teşvik görürken bazı davranışlarımızın neden istenmeyen sonuçlar doğurduğunu algılayıp sorgulayabildiğimiz oranda toplumla daha barışık eylemlerde bulunuruz.
Birey olarak kendi istek ve ihtiyaçlarımızın ne oranda karşılanabildiği gerçeğine paralel arayışlara gireriz. Bu arayışlarımıza cevap bulmamızda ve kendimiz ile toplumun yararına üretken olmamızda ve de birey olarak toplumsal kişiliğimizin gelişmesinde bulunduğumuz ortam ve toplumun kaynakları, bu kaynakların ne şekilde paylaştırıldığı, toplum-çevre ilişkileri de belirleyici faktörler arasında yerini almaktadırlar.
Genellikle birey toplumu değiştirmenin ortam değiştirmekten çok daha zor ve ağır maliyeti olduğunun bilincindedir. Buna rağmen bazıları bu zor maliyete katlanmayı göze alır ve tüm yıpratıcı sonuçlarına katlanır. Bu süreçte başarılı olanlar ise toplumların kaderini değiştiren liderlerdir. Onların başarıları arkasındaki güç sadece dehaları değil, fakat durmadan, yılmadan, inançlarını yitirmeden, kişisel menfaatlerini ön plana çıkarmadan ve başka şekilde de yapamayacak olan kişiliklerinden kaynaklanmaktadır.
Günümüzde özellikle erkekler için baskıcı toplumlarda bile çoğu kez bölgeler arası veya ülkeler arası hareket (ekonomik gücüne bağlı olarak) daha kolay iken, kadınlar için çoğu toplumlarda (parasal sorunu olmasa bile) böyle bir özgürlük söz konusu bile değildir. Her şeye rağmen insanoğlunun aşamayacağı sorun hemen hemen yok gibidir, yeter ki sorun üzerinde yeterince araştırıp, önyargısıca ve özgürce sorgulayabilsin.
Toplumun genel çoğunluğuna hitap eden dilde, imkânlarımız elverdiğince ve toplum yararına olarak (herhangi bir hesap veya menfaat gözetmeksizin) psiko sosyal ihtiyaçlarımız ve sorunlara ilişkin konularda güvenle okuyabileceğiniz, izleyebileceğiniz konuları ve de küresel sosyal hizmet alanları ve konularında –özellikle de sosyal hizmet ve sosyal refah alanlarında yol kat etmiş muasır medeniyetlerdeki sosyal hizmet uygulamalarına ilişkin paylaşımlarımızı sürdüreceğiz.
On yıldan uzun bir süre reklamsız ve okurlarımıza/üyelerimize hiç bir maliyet yüklemeden psikososyalhizmet.com üzerinden sürdürdüğümüz  çalışmalarımızı Covid-19 nedeniyle maliyetlerine daha fazla katlanmak istemediğimiz hizmetlerimizi imkanlarımız elderdiğince buradan sürsürmeyi düşünüyoruz. İmkanlarımız elverdiğince çalışmalarımızdaki yüksek kalite ve niteliği korumaya çalışacağız. Lütfen görüş ve eleştirilerinizle sizler de katkılarınızı esirgemeyin. Imdat Artan

4 Eylül 2014 Perşembe

Sosyal Hizmet

Sosyal Hizmet Podcasti
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili her şey; doğrudan uygulama (klinik ve toplum organızasyonu), araştırma, politika, eğitim ...ve bunlar arasındaki herşeyi içerir. Lisanslı Klinik Sosyal hizmet Uzmanı ve aynı zamanda Temple Üniversitesi Sosyal hizmet okulu öğretim üyesi Jonathan Singer sosyal hizmet uzmanları için vazgeçilmez konuları araştırıyor. Temelde sosyal hizmet uzmanlarını hedef almakla birlikte, buradaki bilgiler yardım ve destek profesyonelleri (psikolog, hemşire, psikiyatrist, psikolojik danışman ve eğitimciler dahil) için oldukça faydalı bilgilerdir. Genel anlamda kamu için de sosyal hizmet yaklaşımları hakkında fikir edinmesi açısından yararlı olacaktır. ABD'nin hemen her yerinden profesyonel ve büyük başarılara imza atmış sosyal hizmet uzmanları ile birebir yaptığı söyleşiler ve sosyal hizmet mesleğinin olmazsa olmazlarını sizlerle (Türkçe) paylaşmaktan mutluluk duyarız.
Psiko sosyal hizmet websitesinde son 10 yıldan uzun bir süredir yaptığımız çalışmalar ve paylaşımlarımızı münkün olan en kısa zamanda buradan sürdüreceğiz.  Eski ve yeni podcastlerle pek yakında buradayız.

Adalet Tanrıçası ya da Psiko Sosyal Servis Uzmanı

  Adalet Tanrıçası ya da PSYS Uzmanı Çünkü her şeyi bilir, her işi yapar ama emirle Memurluk denince ilk akla gelen yoğun bürokrasidir. Heme...